Be the User™️

Ben je benieuwd hoe bepaalde gebruikersflows en klantprocessen binnen jouw digitale tool werken? Be The User™️ ontdekt pijnpunten in gebruikersflows of klantprocessen door zelf in de schoenen van de gebruiker te stappen. Dit kan helpen om een beter begrip te krijgen van de uitdagingen en frustraties die gebruikers kunnen tegenkomen bij het navigeren door een digitale tool.

Een voorbeeld van een onboarding die gepersonaliseerd is op je opleiding of je training

Maar eerst: wat is Be the User™️?

Be The User™️ is een onderzoeksmethode waarbij een UX-researcher of een designer de rol van een online Mystery Guest aanneemt en gebruikersflows doorloopt alsof ze echte gebruikers zijn. Er worden typische gebruikerstaken en interacties binnen een digitale tool uitgevoerd, zoals het aanmelden, navigeren en gebruikmaken van verschillende functies.

Op deze manier komen er al veel usability-issues aan het licht en worden zowel de onderdelen die goed werken als ook eventuele pijnpunten en obstakels vastgelegd in een onderzoeksrapport met een verbeterplan.

Wanneer kies je voor Be the User™️?

Be The User™️ is een goed alternatief voor het testen met echte gebruikers. Het wordt gebruikt om de effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid van een digitale tool te testen vanuit het perspectief van een echte gebruiker.

Deze methode helpt bij:

UX-problemen waarbij "Be the User" kan helpen

Herken je één van de volgende problemen? Dan zou een Be the User™️ wel eens de juiste test kunnen zijn.

01.

We zijn benieuwd hoe de navigatie ervaren wordt binnen onze digitale tool

Door zelf als Mystery Guest binnen de tool echt op zoek te gaan met een bepaald doel ervaren we hoe de navigatie werkt en kunnen we complexe of onduidelijke navigatiepaden identificeren om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.
02.

Is de interface binnen onze digitale tool intuïtief?

Doordat wij met een specifiek doel op zoek gaan naar die informatie binnen jullie digitale tool ervaren we snel waar de interface goed werkt en waar niet. We kunnen aanpassingen voorstellen om de lay-out en interactie-elementen gebruiksvriendelijker te maken.
03.

Zitten er nog technische problemen en bugs in onze tool?

Door als Mystery Guest de tool te doorlopen, kunnen we technische problemen opsporen en documenteren, zodat deze snel kunnen worden opgelost.
04.

Krijgen gebruikers voldoende feedback en ondersteuning?

Als je als gebruiker niet genoeg bij de hand wordt genomen beïnvloedt dit de gebruiksvriendelijkheid en klanttevredenheid enorm. Doordat wij nu de hele klantreis doorlopen, ervaren wij waar we wellicht meer bij de hand genomen zouden willen worden en welke stappen uit de klantreis al op een fijne manier gaan. Uiteraard wordt ook dit teruggekoppeld in een verbeterplan.
05.

Zijn de gebruikersflows zijn efficiënt?

Door deze flows zelf te ervaren zien wij snel waar bepaalde flows wellicht efficiënter zouden kunnen. Met deze adviezen kunnen jullie de flows stroomlijnen en het aantal benodigde stappen waar mogelijk verminderen om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.

Voorbeeld van Be the User™️

Stel dat een financiële instelling wil weten hoe gebruiksvriendelijk het registratieproces en de aanmeldprocedure zijn van hun online bankieren-app. Eén van onze UX-experts of designers neemt de rol aan van een nieuwe gebruiker en doorloopt de volledige gebruikersflow, van het downloaden van de app en het aanmaken van een account tot het inloggen en navigeren door de belangrijkste functies.

Tijdens deze sessie noteert de onderzoeker eventuele problemen, zoals verwarrende instructies, technische fouten of inefficiënte stappen. Op basis van deze bevindingen wordt een adviesrapport opgesteld met gerichte verbeteringen om het registratieproces en de aanmeldprocedure te optimaliseren en de algehele gebruikerservaring te verbeteren.

Conclusie

Be The User™️ is een  UX-onderzoeksmethode die zeer geschikt is om de belangrijkste usability-issues in bepaalde gebruikersflows en klantprocessen te ondekken. Door typische gebruikersflows te doorlopen, worden knelpunten, frustraties en inefficiënties zichtbaar en kunnen gerichte verbeteringen voorgesteld worden.

Deze aanpak zorgt ervoor dat digitale tools intuïtiever en gebruiksvriendelijker worden, wat uiteindelijk leidt tot een verbeterde gebruikerservaring, een hogere klanttevredenheid en een hogere conversie.

Weten hoe een Be the User™️ jouw UX verbetert?
Wil je je website gebruiksvriendelijker maken en je conversie verhogen? Start dan morgen met Be the User™️. Bij Pixelpillow helpen we je te onderzoeken hoe je jouw digitale product verbetert, zodat de gebruikerservaring optimaal is en je betere resultaten boekt. Benieuwd hoe Be the User™️ jouw product naar het volgende niveau kan brengen? Neem snel contact op.
Ja, meer weten over een Be the User™️
Milan van Bruggen
Partner / UX-expert
Ook interessant
Vraag?
Neem contact op
* verplichte velden
👍
Bedankt voor je bericht. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
😱
Oeps. Het lijkt erop dat bovenstaande velden niet helemaal goed zijn ingevuld. Zou je het nog eens willen controleren en opnieuw willen proberen? Kom je er niet uit? Bel dan 038 750 3491.