Onze aanpak

Jarenlange ervaring heeft geleid tot het ‘Pixelpillow proven proces’, een aanpak met onderdelen uit design thinking, user centered design en agile ontwikkelen. Het proces bestaat uit 3 fasen: UX Research, Implementatie en Optimalisatie. Deze aanpak garandeert gebruiksvriendelijke, duurzame digitale producten. De basis is altijd hetzelfde, maar de concrete invulling verschilt per type project. Benieuwd naar de aanpak van ons UX bureau? Lees dan verder.

01.

UX Research

Kick-off en Plan van aanpak
UX Research
Uitkomsten Usability Test
Scope, Budget en Planning
Design &
Development
Lancering
UX Optimalisatie
Doorontwikkeling
SLA, Hosting & Onderhoud, Service & Support
We beginnen met het verzamelen van zoveel mogelijk data — in de vorm van interviews en ander onderzoek ­— om zo een beter beeld te krijgen van de wensen en het gedrag van de gebruiker. Zo zorgen we ervoor dat we dat gaan maken, waar jouw klant het meest mee geholpen is.
UX Research Fase
Kick-off en plan van aanpak
Desk research
Interviews met gebruikers (5)
Ontwerp Look & Feel
UX research presentatie
Vaststellen Toptaken (3)
02.

Implementatie

Kick-off en Plan van aanpak
UX Research
Uitkomsten Usability Test
Scope, Budget en Planning
Design &
Development
Lancering
UX Optimalisatie
Doorontwikkeling
SLA, Hosting & Onderhoud, Service & Support
We stellen het product backlog op met een overzicht van de gebruikerstaken, bepalen de gebruikersflows en informatie architectuur en ontwerpen en ontwikkelen de benodigde templates en componenten. Waar nodig koppelen we met bestaande systemen.
Scope, Budget & Planning
Toptaken sessie
Opstellen sitemap
Bepalen scope + ureninschatting
Planning implementatiefase

Akkoord scope, budget en planning
Implementatie
Fase
Informatie architectuur
Ontwerp templates en componenten
Frontend component library
Koppelingen / CMS-inrichting

LIVE
03.

Optimalisatie

Kick-off en Plan van aanpak
UX Research
Uitkomsten Usability Test
Scope, Budget en Planning
Design &
Development
Lancering
UX Optimalisatie
Doorontwikkeling
SLA, Hosting & Onderhoud, Service & Support
Na live-gang begint het pas. We zorgen dat je product het blijft doen door goed onderhoud. En we blijven iteratief werken aan het continu verbeteren van je digitale product. Dit doen we altijd op basis van gemeten en geobserveerd gebruikersgedrag. In deze fase starten we ook met het ontwikkelen van nieuwe, handige features en denken we strategisch mee over de roadmap voor de komende jaren.
Service
Service Level Agreement
Hosting & Onderhoud
Service & Support
Optimalisatie
Doorontwikkeling
UX Optimalisatie