Een klantportaal is een digitale plek waar jouw klanten, maar ook je leveranciers, hun zaken met jou zelf kunnen regelen. Snel, efficiënt en gebruiksvriendelijk. Je kent natuurlijk de mijn-omgevingen van telecom-aanbieders en andere grote B2C-merken, maar ook in B2B en in leveranciersrelaties zijn portalen een perfecte manier om relaties te verdiepen en soepel zaken te doen. Je klantportaal koppelen met achterliggende systemen zorgt dat je je klanten en leveranciers altijd actuele data en gepersonaliseerde content laat zien.
Navigeer snel naar één van de volgende onderwerpen:
We hebben al onze kennis en expertise over klantportalen en data-koppelingen gebundeld in deze handige wiki. Zo leer je wat een klantportaal is, hoe het bij jouw manier van zakendoen past en hoe je tot een goed ontwerp komt voor je portaal.
De verschillende soorten portalen
Een B2C-portaal heeft een andere functie, en dus een andere gebruikerservaring, dan een B2B-portaal of een portaal voor leveranciers. Ook de systemen waarmee je je portaal wilt koppelen zullen anders zijn, afhankelijk van de functie van je portaal. Dat is ook de reden dat wij geloven in het ontwerpen en bouwen van een portaal op maat.
Lees hieronder verder over de verschillende soorten portalen en koppelingen.