Voor de website van het Martini Ziekenhuis was de belangrijkste uitdaging om de juiste balans te vinden tussen het direct toegankelijk maken van praktische informatie en het overbrengen van het warme ‘Martini’ gevoel.
martiniziekenhuis.nl
In de site wordt de bezoeker aan de hand genomen. Daarbij hanteren we de regel 'liever een klik meer, dan teveel in één keer’. Een eenvoudige menustructuur en een duidelijk overzicht van toptaken dragen hieraan bij.
De nuttige informatie waar iedereen altijd naar zoekt, bovenaan. Voor de bezoeker die gewoon even wil weten waar hij kan parkeren, hoe hij snel een afspraak maakt of de wachttijden wil zien.
Bij het Martini ziekenhuis is de patiënt onderdeel van het zorgteam. Beslissen doe je samen met je behandelaar die we dan ook sprekend in beeld brengen.
We verrijkten de Martini huisstijl zodat deze een flexibele basis biedt voor online toepassing. Een typografisch gradient, een vriendelijke iconenset en een toolkit met interactive elementen geven de site een eigen gezicht terwijl het toch overzichtelijk en functioneel blijft.
We breidden het kleurpalet uit met kleuren die gebaseerd zijn op de kleuren in het interieur: Warm, menselijk en sfeervol.
Het Martini heeft oog en oor voor eigen regie van de patiënten. Daarom betrekken zij de patient bij de behandeling. Met een slimme animatie zoomen we letterlijk in op de behandelaar.
‘Dat is werken bij #teammartini.’ Met deze slogan ging in november 2019 de nieuwe arbeidsmarktcampagne van het Martini Ziekenhuis van start met de vernieuwde website ‘werkenbijmartiniziekenhuis.nl’.