Volgende case

Zorgweb

Complexe zorgdata gevisualiseerd

Zorgweb

De uitdaging

Toen Zorgweb ons benaderde waren ze vooral de stille kracht achter bestaande, grote websites. Maar omdat Zorgweb meer met eigen oplossingen naar buiten wilde treden was er behoefte aan een herkenbare eigen stijl. Deze identiteit ontwikkelde Pixelpillow. En we vertaalden het nieuwe gezicht van Zorgweb onder andere in marketing websites, offline uitingen en complexe data tools.

Opdrachtgever
Zorgweb
Diensten
Huisstijl ontwerp, Interactie Ontwerp
Deliverables
Iconenset, Client Applicatie, Toolkit, Huisstijl, Interface Design, Logo, Marketing Website

Het concept

We ontwikkelden een dynamisch logo dat uit verschillende (data)punten bestaat. Losse data zegt meeste niet erg veel. Pas als je deze structureert en context geeft krijgt het betekenis. Dat is het uitgangspunt geweest voor de verschillende stippen – en de onderlinge relaties – in de nieuwe identiteit van Zorgweb.

  • 1 De core business van Zorgweb en een belangrijk onderdeel van de identiteit van het bedrijf.
  • 2 Zonder context is data maar data. Het laten zien van de onderlinge relaties en verhouding van de stippen is essentieel om context te geven.
  • 3 Data verandert, wordt verrijkt, verdwijnt... Daarom is er niet maar één logo, maar past de logo zich aan aan de plek waar 't merk zichtbaar is.

Deliverables

Dynamisch logo

Huisstijl

Data visualisaties

Corporate site

Details online uitingen

Toolkit

Vergelijkings applicaties