Volgende case

XR LAB

Identiteit voor hét lab voor mediatechnologie en contentcreatie

XR LAB

De uitdaging

Voor ROC Hilversum, Mediacollege Amsterdam en Media Perspectives ontwikkelde Pixelpillow een dynamische identiteit voor het project XR-lab. XR, of ‘Extended Reality’, staat voor alle technologisch ontwikkelde (media) ervaringen waarin de digitale en biologische realiteit gecombineerd worden. Het lab is een hybride leeromgeving waar de komende 4 jaar, door middel van experimenten en het ontwikkelen van prototypen, onderzoek gedaan wordt naar de nieuwe media-technologieën en -belevingen.

Opdrachtgever
ROC van Amsterdam
Diensten
Ontwerp, Huisstijl ontwerp, Visueel Ontwerp, Strategie
Deliverables
Diverse uitingen, Illustratieve stijl, Iconenset, Correspondentieset, Logo

Het concept

Logo
Voor het logo zijn we ‘op zoek gegaan naar de X’. Daarvoor zijn we eerste gedoken in wat de X nu een X maakt. Vanuit de basis zijn we al snel op mooie vondsten gekomen om een hele visuele identiteit mee op te bouwen.

Iconen en illustraties
De basislijnen uit het logo kunnen als vormen weer worden ingezet om iconen en zelfs illustraties mee op te bouwen. Door op een relatief vrije manier om te gaan met deze stijl en hier en daar ook af te wijken van het rigide grid van kwartcirkel lijnen voorkomen we dat de stijl repetatief en voorspelbaar wordt.

  • 01 Een adaptieve stijl met een stevige basis waarmee gevarieerd kan worden zonder de identiteit te verliezen
  • 02 De boel mag ontregeld worden. Soms moet iets kapot voordat er iets nieuws kan ontstaan.
  • 03 Opvallen is het devies. Zorg voor een wow-effect en doe dit met speelsheid, passie en onbevangen enhousisame.

Deliverables

Logo

Iconen en illustraties

Patronen

Labels

Drukwerk