Volgende case

Finqle

Visuele identiteit en interface design voor fintech startup Finqle

Finqle

De uitdaging

Finqle is een fintech startup die zich specialiseert in factoring. Factoring is een vorm van debiteurenfinanciering. Een ondernemer draagt zijn facturatie en debiteurenrisico over aan een gespecialiseerd bedrijf, de factoringmaatschappij. In ruil voor een vergoeding aan dit bedrijf ontvangt de ondernemer direct zijn geld. Hij hoeft dus niet te wachten totdat zijn facturen zijn betaald.



Finqle wil factoring persoonlijker en gebruikersvriendelijker maken. Aan ons de vraag of we een sterk merk wilden ontwikkelen en daarnaast een super gebruiksvriendelijke applicatie waarmee klanten van Finqle hun financiering kunnen regelen.

Opdrachtgever
Finqle
Diensten
Grafisch Ontwerp, Interactie Ontwerp, Project Management, Strategie
Deliverables
Huisstijl, Interface Design, Logo, Marketing Website

Het concept

Als leidend principe voor de uitwerking formuleerden we 6 ontwerp principes:

  • 01 De layout is open en clean en bevat veel witruimte
  • 02 Kleurgebruik is helder en fris, maar ook eigenwijs en onderscheidend
  • 03 Typografie en iconen zijn stevig en stoer, maar ook rond en vriendelijk
  • 04 Fotografie toont onstpannen, ‘echte’ mensen
  • 05 Taalgebruik is vriendelijk, to the point en gebruikt geen jargon
  • 06 De algehele indruk is verzorgd en straalt rust uit

Wireframes

  • Homepage
  • Hoe werkt het
  • Testimonials
  • Footer

Deliverables

Huisstijl

Iconen

Client applicatie

  • Dashboard
  • Factuur detailpagina
  • Factuur verwerken
De huisstijl, en het logo in bijzonder, worden alom enthousiast ontvangen en ik ga ervan uit dat de gebruikerservaring van het platform met hetzelfde enthousiasme wordt ontvangen zodra het live gaat!
Erik-Jan Klinkenberg, Finqle